Levél 2

Első valamit is érő sztorim: A kulcs. Tudni kell, hogy már bizonytalannak indult a dolog induláskor, ugyanis a másoltatott kulcs nem garantálta működését. Félelmeink beigazolódtak, amint megérkeztem: a kulcs nem fért bele a zárba. A biztonság kedvéért volt nálam egy cetli három névvel és egy telefonszámmal. Egy nénikét kellett felhívni legrosszabb esetben, vagyis: ha kéne az eredeti kulcs. A legrosszabb opciót elhessegetve, előbb mással próbálkoztam. Becsöngettem a két lakóhoz, akinek a neve szerepelt az én kis listámon, mellyel útnak eresztettek a nagy idegenbe 😀 Természetesen egyik sem nyitott ajtót. Mit gondol ilyenkor a tiszta lelkű erdélyi ember? Hát persze. Nincsenek otthon. Csakhogy egyik lakásból hang szüremlett ki. No, nem baj, biztos süket a bácsi – gondoltam. Próbálkoztam a közvetlen közelemben levő szomszédoknál. Ha nem is tudnak segíteni kinyitni az ajtót, legalább megengedik, hogy telefonáljak a nénikének, akitől elkérhetem az eredeti kulcsot. Kis naiv… Mint kiderült, miután egy valaki kinyitotta az ajtót, kinézett és a képembe zárta, hogy a pestiek nem szeretnek akárkinek ajtót nyitni, egyáltalán megkérdezni az illetőtől, hogy mit akar. Persze ez azzal is magyarázható, hogy sok a csaló, sok volt a betörés stb. Hm, ennyire betörő képem lenne? 😀 Végül a roaming-os mobilomról fölhívtam a nénike magyarországi vezetékes számát (csodák csodája még pénz is maradt rajta) és egyeztettem vele, mikor vehetem át a kulcsot, mert nem szeretnék egy ismeretlen tömbház, ismeretlen lakás ajtajában száz csomaggal álldogálni. Gyors volt a folyamat: Déli felül metróra – Nyugatiban leszáll, kulcs elkér, taxi vissza és Szezám, tárulj! – a leányka bejutott a lakásba.

Ennyit a kulcsos kalandról, majd írok az egyetemi fogadtatásról és megpróbálom megfejteni, hogy miért annyira mogorvák a pestiek (legalábbis egy részük).

Reklámok
Kategória: Levelek Budapestről, Olvasnivaló
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

